יום ראשון, 27 ביוני 2010

הכנת ורדים מבצק סוכר

ורדים מבצק סוכר

הכנת ורדים מבצק סוכר אינה מסובכת, אך אורכת זמן, בעיקר אם אין לכם ניסיון בהכנת פרחים מבצק סוכר.
ניתן לקנות ודרים מבצק סוכר, מוכנים ומשווקים באריזה קטנה, המכילה כ 6 ורדים אכילים, ועולים כ 20-30 שקלים. אז למה להכין ורדים בעצמנו?
ראשית, המחיר. 20-30 שקלים הם לא הרבה כסף כדי לקנות ורדים מוכנים מבצק סוכר, אך הכמות מעטה. 6 ורדים מספיקים לקישוט חלקה העליון של העוגה באופן בסיסי, אך אם רוצים להכין זר ורדים מבצק סוכר ולעטר באמצעותו את כל מרכז העוגה, זה לא מספיק.
לפעמים אנו רוצים לקשט עוגה מפוסלת מבצק סוכר עם ורדים בכל מיני שילוביםף למשל, הכנת שרשרת של ורדים מבצק סוכר ועיצובה על העוגה כך שהיא תיראה תלויה על העוגה או משתפלת מנה.
לעיתים נרצה להשיג מראה של זר ורדים מלא בכמה גוונים, ונצטרך הרבה ורדים מבצק סוכר לשם כך.
סיבה נוספת היא הצבעים. בחנויות מוצעים ורדים מבצק סוכר בצבעים: ורוד, אדום, לבן, עם עלים ירוקים. אם אנו רוצים להשתמש בצבעים אחרים, כדאי שנכין ורדים בעצמנו.
שילוב מקסים שניסיתי פעם כלל ורדים בשלושה גוונים של ורוד: ורוד כהה פוקסיה, ורוד סגלגל וורוד בהיר. השילוב יצא מקסים והוספתי לו כמה עלים ירוקים ליצירת מראה של זר ורדים אמיתי במרכז החלק העליון של העוגה.
ורדים מוכנים מבצק סוכר הם קטנים יחסית, אם תכינו ורדים בעצמכם תוכלו ליצור ורדים בכל גודל שתרצו.
אופן ההכנה של ורדים מבצק סוכר: צובעים בצק סוכר לבן בכמה גוונים של ורוד (או קונים בצק סוכר אדום מוכן, למי שרוצה להשיג ורדים בצבע אדום חזק, שקשה להשיג בצביעה בבית).
לשים את בצק הסוכר שצבענו ומרדדים אותו על גבי אבקת סוכר או מעט קמח.
יוצרים כמה עלי כותרת בצורת אליפסה, מגלגלים כל אליפסה לאורך חציו של העלה הקודם עד שנוצר ורד גדול. מניחים לייבוש ומסדרים על גבי העוגה בכל אופן שרוצים. בהצלחה ובתיאבון!