יום שני, 21 ביוני 2010

מי ורדים

מי ורדים מצוינים להוספה לתבשילים, עוגות וקינוחים.
מי ורדים ומלבי הולכים טוב ביחד, ולא רק בטעם. השילוב בין מלבי לבן ומי ורדים אדומים-ורודים בגוון בוהק יוצר מראה מרענן, קיצי ויפה.
ואם מלבי הוא הדימוי היחיד העולה בדמיונכם כשאתם חושבים על מי ורדים, נזכיר שיש להם שימושים רבים במטבח: הכנת ריבות, זיגוג וסירופים (לעוגיות, קינוחים ומתוקים אך גם לתבשילים אחרים, בדומה להוספת דבש או סילאן המעניקים טעם מתקתק עדין וסמיכות לתבשיל).
מי ורדים נהדר להוסיף לגלידות, סלטי פירות ועוד. מי ורדים הם מרכיב מרענן ברקיחת רטבים לתבשילים, קדרות, בשר צלוי ועוד.
מי ורדים משמשים גם להכנת בשמים, סבונים ותמרוקים ואפשר להוסיף מי ורדים מיוחדים לאמבטיה, כדי ליצור אמבטיית קצף ריחנית ונעימה, וחוויה ורדית במיוחד בחדר האמבטיה. מי ורדים אפשר להכין בקלות בבית, התהליך לוקח כמה ימים ויש המוסיפים סוכר בזמן זה, יחד עם זאת לא בטוח שהתוצאה תהיה טובה יותר מקניית מי ורדים מוכנים. היא בטוח תהיה יותר מקורית :)
אם אתם רוצים לקנות מי ורדים טובים, חפשו אותם בחנויות טבע או קוסמטיקה.
מי ורדים בבית מעניקים ריח מצוין שמתפשט בחלל הבית ומשרה רוגע. אפשר לפזר מי פרחים בבית באמצעות טבילת פיסת בד נקייה או מקלות ריח במי ורדים, והנחתם במקומות שונים בבית: בחדר האמבטיה, בשירותים או בחדר השינה. קיימים המון מפיצי ריח קנויים, אך אם תרצו להוסיף ניחוח טבעי ונעים של פריחת ורדים לבית, נסו לטבול מקלוני ריח במי ורדים ולהכין בקבוקי ריח משלכם.
מי ורדים ידועים גם בכמה סגולות רפואיות, מה שנקרא תרופות סבתא... למשל, כנגד כאבי בטן, או עיסוי בשמן ורדים או מי ורדים לטיפול בכאבים.