יום שבת, 31 ביולי 2010

על השקיית ורדים

אז אתם מגדלים גינת ורדים לתפארת, אולי רק התחלתם את התהליך ואולי כבר יש לכם ממש במה להתגאות, חלקת אלוהים קטנה משלכם. מתאימה לרוגע של אחר הצהריים, לאירוח מושלם בכלי תה חדשים... לקפה ועוגה, או סתם בשביל הריח הנפלא. ורדים שטיפחתם וגדילתם בעצמכם וודאי יקרים לכם ואתם רוצים שהם ימשיכו לפרוח, אתם בודקים אותם לעיתים קרובות ושמחים לגלות שהם ממשיכים לצמוח יפה.
ורדים יש להשקות בקיץ לפחות פעמיים שלוש בשבוע, וישנם ורדים בעציץ שצריך להשקות מדי יום. רצוי כי תתייעצו עם גנן בנוגע לתדירות ההשקייה האופטימלית של ורדים בעונות השנה השונות ובקיץ הזה בפרט. ורדים שונים ומצעי גידול שונים מצריכים השקייה במידה שונה, וחשוב לדעת את הכמויות והתדירות כדי לא לייבש או להציף את הורדים יותר מדי.
בקיץ, וגם בעונות חגים שבהם אנשים רבים יוצאים לחופשה, ורדים ולמעשה כל עציץ אחר עלולים לנבול, רק משום שלא היה מי שישקה אותם בזמן. איך מתגברים על הבעיה הזו? השקיית ורדים צריכה להיות רציפה ובמיוחד בימות הקיץ, עת הצמחים מאבדים הרבה מים.
בגינות אפשר לכוון השקייה אוטומטית באמצעות שעון השקייה לפי כיוונים. אם אזורי הגינה מסודרים מבחינת סוגי הצמחיה אין בעיה בכלל. מערכת השקייה אוטומטית תשקה גינת ורדים באופן קבוע בתדירות וכמות שכיוונתם.
מה עושים עם ורדים בתוך הבית, במרפסת או בחלון? איך שומרים על השקייה רצופה אם נוסעים לכמה ימים או שבוע?
אפשר להשתמש בהשקייה אוטומטית לעציצים, חפשו במשלות, בחנויות הבית כמו עשה זאת בעצמך, הום סנטר ואייס.
משקים ביום הנסיעה שלכם מוקדם בבוקר בכמות מספקת של מים. מבקשים משכן או חבר שיגיעו להשקות את הורדים שלכם מדי יום או פעם ביומיים, תלוי בתדירות ההשקייה.
בחופש הגדול ובחופשות אחרות (למשל בתקופת החגים) הרבה אנשים נוסעים ולכן אפשר לבקש משכן או חבר קרוב שתתחלפו, כלומר: אתם תשקו את העציצים או הגינה שלו, והוא ישקה את עציצי הורדים שלכם. כך אף אחד לא נותר חייב וכולם חוזרים הביתה לצמחיה חיה.
אם יש לכם שכנים טובים שאתם סומכים עליהם, ויש להם ילדים גדולים, הם בחופשה וודאי ישמחו להרוויח קצת כסף בתמורה להשקיית ורדים קצרה לשכן דלת ממול.
השקיית ורדים חיונית לפריחתם ובקיץ הם מאבדים הרבה מים. לא נעים לחזור מחופשה ולגלות שכל הורדים שלכם נבלו וצריך להתחיל הכל מהתחלה... השקיעו מחשבה לפני החום והחופש ותחזרו לריח מתוק של פריחה נעימה. בהצלחה.