יום ראשון, 22 בנובמבר 2009

זר ורדים - כמה ורדים לשלוח בזר ?

לכאורה שאלה תמימה, נכון. כמה ורדים לשים בתוך זר ורדים ששולחים לאהובה, כמחווה רומנטית, לאישה, לחברה או פשוט לבטא אהבה ומחשבה, למשל זר ורדים לאמא. נו, אז כמה ורדים באמת? תריסר ורדים הוא משפט מקובל ונפוץ, אך האם אנשים באמת שולחים תריסר ורדים? מסתבר שרבים חושבים שלשלוח תריסר ורדים אינו סימן חיובי דווקא. בארצות מסוימות מספר זוגי של ורדים נחשב בעל מזל ואילו במקומות אחרים אין מביאים זר ורדים במספר זוגי, אלא מוסיפים עוד ורד אחד, למשל שלושה-עשר או חמישה עשר ורדים. מי שתקבל זר ורדים מקסים לא בהכרח תשב לספור אותם, ואקט כל כך יפה כמו לשלוח ורדים לחברה או אישה הוא ללא ספק חיובי ומשמח, מרגש ללא קשר למספר הזוגי או לא זוגי של ורדים ששמתם בזר.
זרי ורדים רומנטיים יכולים להגיע בעיצובים שונים ומיוחדים, באגרטלים יפים או כלי כיבול מעניינים שונים, סלסלות למשל. חלק מהחנויות מוכרות תריסר ורדים או כפולות של תריסר ורדים, למשל שני תריסר ורדים באופן קבוע. אחרות נמנעות מכך ומציעות מבחר זרי ורדים המורכבים מ 15 ורדים, 35 ורדים, 19 ורדים וכדומה. חנויות אחרות מציעות משלוח של זרי ורדים בקומבינציות שונות של מספרים, אולי מתוך מחשבה שיש אנשים שמספר הורדים בזר הוא בעל משמעות מבחינתם או מסמל דבר מה. לפיכך ניתן למצוא זרי ורדים הכוללים 12 ורדים, 20 ורדים, 24 ורדים – לצד זרי ורדים המורכבים ממספרים אי-זוגיים של ורדים...כל אחד בהתאם לאמונתו. שוב, לדעתי עצם המעשה והמחשבה הוא שמביא את המזל הטוב, השמחה והריגוש ומבטא אהבה ומחשבה, ולא מספר הפרחים בזר.
יש אנשים שיבחרו לשלוח זר ורדים במספר מסוים כדי לציין ארוע, תאריך, יום או סמליות כלשהי בעלת משמעות לשולח ולמקבל. למשל, תאריך יום נישואין או יום הולדת, או מספר בעל משמעות לבני הזוג מכל סיבה אחרת. ניתן לבקש אפוא לשזור זרי ורדים במיוחד הכוללים מספר מסוים של ורדים בעיצובים שונים וצבעוניות משתנה.